#MeToo

Discussion in 'Minecraft' started by Danny, Mar 11, 2018.

1. Danny

Danny King
    VIP

#MeToo

(Denne tråden er dedikert til alle dere små unger som føler dere undertrykt her på Golicraft)

Jeg har lagt merke til flere ganger her i det siste, hvor staben har fordommer ovenfor de aller yngste her på Serveren og jeg føler det er feil. Greit nok, at serveren ønsker et "family friendly" samfunn, men begrensninger må kunne bli tatt.

Om du er en kid, og ønsker å få en bedre forståelse ovenfor internettet, og hva som er rett og galt. Vennligst ta denne testen -> https://www.telenor.no/mobillappen/?ocid=20160630-mob-5087
    Så lærer du hvordan du skal håndtere nettmobbing og andre skumle ting.

På golicraft har det alltid vært et spørsmål om alders-basert aldersgrense ovenfor moderator stillingen noen jeg personlig er enig med at bør heves til (14 år) ettersom hvilke til-ganger de kan misbruke (unntak kan gjøres). Men dette er ikke hovedfokuset i dag. Jeg ser ofte at Golicraft står meget sterkt for "family friendly" tilværelse og samfunn noe jeg mener dras ut på det lengste. Som en spiller på Golicraft, og en bruker av internettet så må man ha et filter, og dette filtre må kunne håndtere negative situasjoner og dette føler jeg noe alle er i stand til.

Her på Golicraft sitt forum har vi en sektor som heter "Forum leker". Det jeg forbinder orde lek med, er humor, tull, og drøyt (form av teite ord som bæsj, tiss og tapergutt etc..). Til den grad at ja, vi kan tulle om litt "drøye" ting så lenge alle er med på leken og ikke blir tvunget inn i den.
    Senest i går, ble det tatt en meget skuffende avgjørelse av moderatoren @Askelakk.

https://gyazo.com/059628cbd9216e2c4c3f5cf5b76590a1

Han vlagte å stenge en tråd, grunnet redselen for at de aller yngste skal bli såret av ordet tapergutt. For det første, den er under sektoren lek, og som en 6 åring, vet jeg allerede at ordet lek, betyr ikke at det er på alvor. Man har også muligheten til å krysse seg ut av siden (https://gyazo.com/608ab255386561dd2da526a141b26ec8) i og med det er ingen som står ved siden av deg, holder en pinne mot deg og trur med å slå deg om du ikke blir med.

Uansett, kjære Golicraft staben. Poenget her er, at deres filter må ikke komme på andres begrensninger, dere må ha mer tiltro til spillerne deres. Det å stenge en lek som er valgfritt å være med på grunnet orde tapergutt blir like iditotisk å gjøre som denne tråden jeg har brukt 10 minutter på å lage.

Personlig, føler jeg at dere har meget sterke følelser ovenfor de aller yngste her, eller mest hårsåre. Slutt med det. Det er ikke greit lenger, man kan faktisk og det kommer sikkert som et sjokk, men man kan velge å ikke delta.
    Om du har opplevd noe lignende, eller har hatt følelsen av at staben har fordommer ovenfor deg grunnet alderen din. Vennligst support denne saken, og kommenter #MeToo

#1 Danny, Mar 11, 2018
    Last edited: Mar 12, 2018
    SnakeNorway likes this.
  2. Danny

Danny King
    VIP

#MeToo

TON_Scorp likes this.
  3. xSjoko

xSjoko SjokoKongen <3
    Diamond

Flott skrevet Danny <3

4. Ahiga

Ahiga Active Member

Om dette er sant, vet jeg ikke, men om du mener dette har skjedd, kan du ta kontakt med personen som driver med dette. Dette er noe som ikke bør skje og skal tas tak i hvis det skjer. Du kan også bruke Underforumet "Rapporter et stab-medlem". Takk.

Forumlekene er ikke et sted for drøye vitser o.l. Og i hvertfall ikke ting som kan såre andre. eller ting som kan såre andre. Du skal ikke tro at tråden ble stengt uten grunn. Forumlekene er til for å underholde, og som sagt, ikke til for tråder som kan såre andre.

5. Danny

Danny King
    VIP

Trur ikke du forsto meningen med tråden, og det er vel ikke førstegang heller... Da ser det bare dumt ut at du kommenterer

Men bra at du prøve Mr, vi skal anmelde russen.

#5 Danny, Mar 12, 2018
    Last edited: Mar 12, 2018
  6. Scripa

Scripa Active Member

Bra skrevet :) tildels enig ;)

7. Danny

Danny King
    VIP

Viktig at de aller yngste eller de som blir lett hårsåre ikke blir tatt under 1 kam.

Selvstendighet, og valg trengs. Til og med på et spill!

Scripa likes this.
  8. Scripa

Scripa Active Member

Enig i det, du :)

9. Askelakk

Askelakk Member

Jeg er ikke moderator :)

TON_Scorp likes this.
  10. oyssor

oyssor Osterator
    Moderator

jeg er litt enig i at det at han stengte tråden for det grunnlaget var dårlig men vil også si at den "leken" din i seg selv er unødvendig. det samme med den der "rate fyren over deg" greia som er der også. det er ikke vits og alle har foreløbig kun skrevet legende og 10/10 nesten på det greiene og man kommer ikke langt uansett. selfølgelig skal man ikke ta det seriøst men fremdeles er det meningsløs "lek" ting som å telle til 1000 og historieleken er gøy for å se om communtyet faktisk klarer å få til noe sammen. det å skrive "tappergutt" til folk er ikke akkuart det mest kreative. men det kan være min mening. Men er veldig enig med det du snakker om alder og det der.

Danny likes this.
  11. Danny

Danny King
    VIP

Alder blir alltid undervurdert til en hver tid, og spesielt når det kommer til "upassende" evner på et barnslig nivå som i dette tilfellet tapergutt. Enig at leken er idiotisk. Men faktum er at man ikke skal "beskytte" spillerne sine med å si at det ikke er lovt å bruke ordet tapergutt i en lek, det er heller ikke noe sjellsord. Man har som sagt et valg, er man liten eller hårsår kan man velge å ikke være med. Dette er noe staben undervurderer veldig når det kommer til de aller yngste. Om du er bruker av internettet, og ikke forstår det at du kan velge om du vil være med eller ikke, så burde du rett og slett ikke være på internett. Om man er usikker, har man alltid muligheten til å spørre :)

Fint at du finner deg enig i det, trengs flere av deg ;)

oyssor likes this.
  12. Maiu

Maiu Diamond
    Diamond

Ikke en eneste drit kommer til å forandre seg etter at du har laget denne tråden

Danny likes this.
  13. Petter

Petter VIP
    VIP

litt uaskelig der :p hva er greia liksom, klarer du ikke å forstå at han mente deg? Eller er det vanskelig når han sier "moderator". Og litt barnslig av en administrator å komme slik i en ganske så "sakelig og seriøs" tekst, som du burde sette deg inn i, i stede for å pirke på de småe detaljene.

Ahiga, Danny, Maiu and 1 other person like this.
  14. Danny

Danny King
    VIP

E skrev jo moderator for å mobe han da xD...
    Men true, dette er en problemstilling e føler staben ikke bryr seg om.. og gir litt faen i. Bra du er en supporter iguess <3

#14 Danny, Mar 13, 2018
    Last edited: Mar 13, 2018
  15. Danny

Danny King
    VIP

Livet er urettferdig vettu :c

16. Maiu

Maiu Diamond
    Diamond

Det er bare en liten distraksjon når man ikke har noe godt svar

17. chhrs

chhrs 平和
    Thug

Skal du stenge smash or pass lekene og da? Det er samme greia.

18. Maiu

Maiu Diamond
    Diamond

Nesten alle forumlekene her går jo ut på det samme nesten

chhrs likes this.
  19. Gucci Graham

Gucci Graham Active Member

wtf metoo er sånn sexkampanje

20. HitboxTeo

HitboxTeo Member