Hva betyr staffabuse?

En tråd i 'Guider' startet av Ahiga, 12 Jan 2018 kl 06:02.

1. Ahiga

Ahiga Barnevakt
    Moderator

Reg.:
    28 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +25
    Hei.

I det siste har jeg merket at ordet "Staffabuse" har blitt et ganske relevant ord blant spillere. Og jeg lager en tråd om dette ordet fordi det folk ikke vet helt riktig hva det betyr og såkalt "
    "misbruker" ordet.

ALLE, Absolutt alle Gjør feil. Uansett hvor det er; På skolen, eller på jobben, eller på Golicraft.
    Det er veldig mange spillere på golicraft som aldri har opplevd ansvaret en @Moderator har og ikke vet hvor stort ansvar det er å være moderator på en så stor server som Golicraft med opptil 140 spillere pålogget bare i hverdagene. Jeg har selv bare vært moderator her nesten to uker og gjort noen feiltagelser, For eksempel: Komme med feil melding på autotext (Autotext er snarveier som gjør at du kan få meldinger ut raskere, f.eks. du kan skrive meldinger som: "Vennligst ikke spam" "Vennligst unngå capslock i chat" ved hjelp av bare ett tastetrykk, som er veldig praktisk.) Det er lett å trykke på feil knapp og skrive f. eks: "Vennligst unngå caps i chat" når noen spammer :P det er dumt at sånt skjer noen ganger, men sånt skjer jo med de fleste mods. Jeg vil ikke akkurat si det er et problem.
    Det som er et problem er når noen kaller det staffabuse når @KrillianI Kicker noen fra BlockParty for juks når de ikke en gang har lest reglene! Reglene står til høyre for /warp bp (blockparty) Som alle bør lese før de hopper i en runde. Dette er ikke en defense til KrillianI hvis han har kicket noen som er uskyldige, men det er heller ikke staffabuse! Da er det en feil! Da kommer vi til buskapet i tråden: Staffabuse er når en i staben misbruker sine rettigheter.

Sist redigert: 12 Jan 2018 kl 18:54
    Nexianz liker dette.
  2. Yatuna

Yatuna Moderator
    Moderator Criminal

Reg.:
    15 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +183
  3. Emiliqn

Emiliqn Diamond Premium
    Diamond Premium

Reg.:
    29 Aug 2017
    Liker mottatt:
    +163
  4. DarkYash

DarkYash Emerald Premium
    Emerald Premium Thug

Reg.:
    17 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +271
  5. xIName

xIName Medlem

Reg.:
    28 Mai 2017
    Liker mottatt:
    +10
  6. DeazPlays

DeazPlays Velkjent medlem

Reg.:
    15 Jun 2017
    Liker mottatt:
    +632
  7. Frexern

Frexern Frexerator
    Immortal

Reg.:
    16 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +56
    +1
    Pang pang, bra tråd dude,

8. Emiliqn

Emiliqn Diamond Premium
    Diamond Premium

Reg.:
    29 Aug 2017
    Liker mottatt:
    +163
    Kanskje bytte signatur?

9. Frexern

Frexern Frexerator
    Immortal

Reg.:
    16 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +56
    Done

10. Emiliqn

Emiliqn Diamond Premium
    Diamond Premium

Reg.:
    29 Aug 2017
    Liker mottatt:
    +163
    Nice ;)

11. Nexianz

Nexianz Aktivt medlem

Reg.:
    26 Aug 2017
    Liker mottatt:
    +50
    +1 Bra du tar det opp @Ahiga

12. Jesuuu

Jesuuu Aktivt medlem

Reg.:
    19 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +81
    La meg rette den opp : staffabuse fins ikke det er bare noe dere spillere tror. Dere vet jo at vi mods bruker aldri stygge ord « host host vel ikke når vi snakker på TS « dere mods gjør alt det riktige og feil finnes ikke her jeg ser absolutt ingen feil med staben. Og jeg føler meg fri til å si min mening om staben uten konsekvenser. Jeg som spiller har alltid feil. Staben er prikkfrie. +1

13. Ahiga

Ahiga Barnevakt
    Moderator

Reg.:
    28 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +25
    Sant det du sier :) Men uhell skjer.

14. TeglusYT

TeglusYT Nytt medlem

Reg.:
    Mandag
    Liker mottatt:
    +2
  15. MotionYT

MotionYT Nordlæningen
    Moderator

Reg.:
    1 Jun 2017
    Liker mottatt:
    +32
    Nå har det seg sånn at stabmedlemmer ofte blir "targetet" av spillere og blir en slags målskive der det er null toleranse for alt som er menneskelig. Ofte ser det ut til at spillere forventer at staben skal fungere som roboter og ikke være i stand til verken det å gjøre feil eller å ha humor.. De som jobber på en server dedikerer rett og slett fritiden din til å gjøre andres spillopplevelse bedre og vi er mennsker alle sammen, alle kan gjøre feil og dette er selvfølgelig greit så lenge man klarer å holde det til et minimum og det ikke er noe alvorlig. Når det kommer til staffabuse så gir ikke sammenhengen dette som oftest blir brukt i mening, dette virker som om det brukes kun for å kunne lage oppstyr og i mange situasjoner som et pressmiddel der man truer med at man kan få deg avsatt fra din stilling o.l for ting som er helt irrelevant.. Jeg personlig har som oftest fått dette ordet mot meg i situasjonener som ikke på noen måte er på sin plass og formålet er kun å trolle. Den eneste sammenhengen dette ordet skal brukes i er om et stabmedlem ikke bruker sin makt til å håndheve reglementet, men heller velger å misbruke dette til sin egen fordel eller for andres misnøye.

TeglusYT liker dette.
  16. TeglusYT

TeglusYT Nytt medlem

Reg.:
    Mandag
    Liker mottatt:
    +2
    Enig :)

17. Ahiga

Ahiga Barnevakt
    Moderator

Reg.:
    28 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +25
    Words.

18. Jesuuu

Jesuuu Aktivt medlem

Reg.:
    19 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +81
    På ingen måte ønsker jeg roboter, og dere tar jobben så seriøst og klarer ikke ta kritikk jeg har sjekket litt på nettsteder som sier litt om et nettbasert samfunn, og etter det jeg har lest igjennom og fått svar på så vil jeg si at materiale dere stiller ovenfor spillere er en løgn.

19. MotionYT

MotionYT Nordlæningen
    Moderator

Reg.:
    1 Jun 2017
    Liker mottatt:
    +32
    Nå har det seg sånn at jeg kun har vært i stillingen her i noen timer og har dermed ikke kommet helt inn i systemet.. Jeg vet derimot ikke om et tilfelle der jeg ikke har taklet å motta kritikk eller løyet for spillere? Jeg kan selvfølgelig ikke svare for resten av staben ettersom jeg ikke har vært her så lenge og fortsatt har en del å sette meg inn i, men om det er som du sier så hadde jeg satt pris på om du kunne beskrevet litt bedre hva som gjøres galt og hvilke løyner vi fremstiller for våre spillere. Om du kan komme med en ordentlig beskrivelse av dette så kan jeg ta dette videre og se hva vi får gjort med saken :)

20. jesusbarnet

jesusbarnet Gold Premium
    Gold Premium

Reg.:
    17 Apr 2017
    Liker mottatt:
    +125
    haha morsomt

Del denne siden